Voorbereiding aankomst Nederland - Reisverslag uit Staphorst, Nederland van Fam. Talen - WaarBenJij.nu Voorbereiding aankomst Nederland - Reisverslag uit Staphorst, Nederland van Fam. Talen - WaarBenJij.nu

Voorbereiding aankomst Nederland

Door: Rayhen

Blijf op de hoogte en volg Fam.

20 Juli 2016 | Nederland, Staphorst

Hallo,

Ik ben Rayhen en ik woon momenteel in China, de plaats Huai'an in de provincie Jiangsu.
Ik ben op 18-01-2012 4 jaar geworden.
Ik hoop vanaf 1 augustus mijn nieuwe vader en moeder te ontmoeten.

Jullie kennen mijn vader en moeder wel, ze zijn ontzettend blij dat ik naar Staphorst kom.

Het zal voor mij wel erg wennen zijn, ik woon namelijk nu in een land hier heel ver vandaan met andere mensen en gewoonte's.
Ook heb ik in mijn jonge leven al het een en ander meegemaakt. Ik ben niet zielig hoor!
Maar mijn wereldje zal wel even helemaal op zijn kop staan.
Maar ik weet dat mijn vader en moeder goed voor me zorgen, zodat ik me veilig zal gaan voelen. Het is daarom verstandig van mijn papa en mama dat we de eerste tijd rustig de tijd nemen om aan elkaar te wennen.

Daarom kunnen jullie ons mee helpen. Het zou fijn zijn als jullie de eerste weken een klein beetje afstand houden. Er moet tussen papa, mama en mij een hechte band groeien en dat gaat niet zomaar. Daarom is het belangrijk dat ik de eerste maanden alleen door papa en mama wordt geknuffeld en verzorgd.
Natuurlijk vind ik het leuk om cadeautje en snoepjes te krijgen maar het is beter als ik dat via mijn papa en mama krijg.
En natuurlijk wil ik graag bij jullie op schoot zitten en geknuffeld worden, maar dat kan later toch ook altijd nog wel.

Ik moet weten dat papa en mama er voor mij zijn en dat ik me bij hen veilig kan voelen. En als ik eenmaal het gevoel heb van geborgenheid en veiligheid, dan kan ik de rest van de wereld gaan verkennen.

Misschien dat jullie een beetje verbaasd zijn dat ik dat van jullie verlang, maar het is voor mij beter, zeker omdat ik er op latere leeftijd geen negatieve gevolgen van zal ondervinden. Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje kunnen begrijpen.

Wat papa en mama wel heel erg leuk zouden vinden, is dat jullie ons op Schiphol komen verwelkomen. Kunnen jullie meteen kennis met mij (Rayhen, zo ga ik heten) maken. We landen zoals het er nu uitziet op DV.zaterdag 13 augustus 2016 om ong. 15.10 uur. Vluchtnummer KL898
Daarna kunnen we met elkaar wat gaan drinken.
Hartelijk welkom allemaal!

En zie ik je niet op Schiphol dan hoop ik binnen enkele maanden wel te ontmoeten bij ons thuis

Heel veel lieve groetjes van Rayhen.

  • 20 Juli 2016 - 22:24

    Arno En Jolanda:

    Lieve Rayhen,
    Wat spannend dat je papa en mama al bijna naar China komen om je op te halen!
    Omdat je al 4 jaar bent, snap je al best heel goed wat er allemaal gaat gebeuren.
    Je krijgt in ieder geval een hele lieve papa en mama!!
    We wensen papa en mama een goede reis toe en hopen dat jullie snel aan elkaar zullen wennen. Het is heel begrijpelijk dat het erg belangrijk is, dat je vooral aan papa en mama gehecht raakt!
    Veel hartelijke groetjes uit Hendrik-Ido-Ambacht (papa en mama zullen dat wel een keer aanwijzen voor je op de landkaart van Nederland :-))
    Arno en Jolanda, Jasper en Annelynn

  • 21 Juli 2016 - 08:56

    Hilly Redder:

    Hoi lieve Rayhen ,

    Wat fijn dat je naar Nederland komt : hartelijk welkom en ik kan je verzekeren dat je hele lieve ouders krijgt ! het zal voor jou echt wennen zijn maar dat gaat zeker goed komen.

    ik wil je heel graag ontmoeten maar ga, net zoals je aangeeft, eerst proberen een hechte band met je papa en mama te vinden en dat zal gaan met ups en downs .

    ik wens je papa en mama een fijne en goede reis toe , en je mama een fijne verjaardag 6 augustus , toch ook heel bijzonder voor haar om de verjaardag zo te mogen vieren in een ver land.

    het is voor jou erg spannend maar vergeet ook niet dat het voor je papa en mama ook erg spannend en verrassend is.

    Een hartelijke groet en alvast een dikke knuffel van mij ,

    Hilly.

  • 21 Juli 2016 - 09:35

    Roswitha:

    Lieve Rayhen,

    Wat spannend hè, dat je een nieuw thuis gaat krijgen? ;-)
    Maar wel heel fijn dat papa en mama eerst bij jou in China komen, zo kunnen ze toch ook een beetje zien waar jij hebt gewoond.
    Ik wens papa en mama een héle fijn reis toe, en jou natuurlijk ook!

    Liefs,
    Roswitha

  • 22 Juli 2016 - 08:22

    Henriette Moerdijk:

    Lieve Rayhen,
    Nog een paar dagen en dan kun je papa en mama zien.
    Dat is voor jullie alle 3 natuurlijk heel spannend.
    Maar het gaat helemaal goed komen!
    Je moest een kunnen zien hoe druk mama is met alle voorbereidingen.

  • 22 Juli 2016 - 08:27

    Henriette:

    (Papa vast ook, maar die ken ik niet zo goed)
    Als de tijd daar is komen we je gauw een keer bezoeken!
    Papa en mama een hele goede reis en een hele fijne tijd ik China!

  • 22 Juli 2016 - 14:17

    Wobby:

    Hallo lieve Rayhen,
    Welkom aan de Plevier in Staphorst. Wat ontzettend leuk dat jij onze nieuwe buurjongen wordt; je bent meer dan welkom! We zijn heel nieuwsgierig naar jou en wensen je alle goeds met je papa en mama toe.
    Hartelijke groeten van Henk, Wobby, Dennie en Lisa.

  • 23 Juli 2016 - 16:27

    Lia :

    Wat spannend allemaal!
    En wat krijg je hier lieve leuke ouders.
    Rayhen , welkom in Staphorst en we zien je later vast wel bij je opa en oma.


    Roelof en lia

  • 25 Juli 2016 - 22:01

    J. Compagner:

    Dag lieve Rayhen,

    Wij zien er erg naar uit dat jij bij ons in de buurt komt, en wensen
    je veel plezier en geluk. We hopen dat jij en je pappa en mamma
    heel snel een hechte band zullen krijgen.

    Groetjes, Jan, Janny en Michiel.

  • 25 Juli 2016 - 22:57

    Jantje Roo:

    Lieve Rayhen,
    We hebben jou al een beetje leren kennen van de foto's die je mama trots aan ons liet zien.
    Na een lange en spannende tijd kwam het mooie bericht : we hebben een zoon!!
    Een lieve papa en mama staan op je te wachten. Een fijne tijd samen in China en tot ziens in Staphorst.
    Groetjes Jantje

  • 27 Juli 2016 - 09:36

    Klaasje:

    Lieve Rayhen, lief neefje,

    Nog even en dan komen jouw papa en mama je halen. Wat een bijzondere en spannende tijd voor allemaal! Ik zie er naar uit je te ontmoeten, maar eerst krijg je natuurlijk de rust die je zo nodig hebt om aan alles te wennen en je te hechten. Maar ik zal er zeker zijn als je aankomt op Schiphol!

    Liefs,
    jouw tante Klaasje

  • 28 Juli 2016 - 19:41

    Jan En Aartje:

    Dag Rayhen,

    Spannend allemaal nu je papa en mama morgen hopen te vertrekken naar jou in China.
    Je krijgt een hele lieve papa en mama.
    We wensen jullie alle 3 een goed verblijf in China toe en dat jullie spoedig een gezin mogen zijn in Staphorst.

    hartelijke groeten,
    Jan en Aartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam.

Na een lange periode van 2,5 jaar zijn wij er klaar voor om naar China te gaan om onze zoon Rayhen op te halen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 932
Totaal aantal bezoekers 22134

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Adoptiereis China

Landen bezocht: