Donderdag 4 augustus bezoek kindertehuis - Reisverslag uit Nanjing, China van Fam. Talen - WaarBenJij.nu Donderdag 4 augustus bezoek kindertehuis - Reisverslag uit Nanjing, China van Fam. Talen - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 augustus bezoek kindertehuis

Door: Harm en Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Fam.

04 Augustus 2016 | China, Nanjing

Beste allemaal,

O.o.. wat gebeurd er achter me Rayhen valt uit z'n bed even terug leggen. Dat gebeurd nog al eens, maar vanaf vandaag weten we ook hoe dat komt, dat gaan we jullie nu vertellen.

We zijn vandaag al om half 8 gaan ontbijten, dus vroeg, omdat we vandaag naar het kindertehuis gaan waar Rayhen de afgelopen 4 jaar heeft gewoond en is verzorgd. We hebben tot vanmorgen nog in tweestrijd gestaan of het voor Rayhen wel verstandig is om het kindertehuis te bezoeken terwijl je enkele dagen daarvoor afscheid hebt genomen, uiteindelijk zijn we er toch met elkaar naar binnen gegaan.
We kregen na een autorit van 2 uur een gastvrij onthaal, en een rondleiding in het kindertehuis.
We zijn op de slaapzaal geweest waar Rayhen z'n bedje stond( een ledikantje met spijlen zonder matras of deken wel een matje) Een verzorgster vroeg aan Rayhen of hij er weer wou slapen, waarop Rayhen gelijk een hard nee schudden en mijn hand stevig vast hield en weg kroop achter mijn rok, dat deed ons erg goed...
Twee andere kamergenoten sloegen de armen om elkaar heen, heel spontaan en vertrouwd voor Rayhen.

Ook hebben we de speelzaal bezocht, hij pakte daar zijn favoriete fiets en maakte een rondje voor ons, ook hebben we de muziekzaal bezocht, daar mocht hij even op het drumstel slaan..
En als laatste hebben wij zijn klaslokaal gezien dit alles op één verdieping van het tehuis, dus een heel klein wereldje....
Na de lunch, die we aangeboden kregen van het tehuis uit dank, zijn we verder gereden naar de vindplaats van Rayhen.
Jullie zullen wel begrijpen dat deze dag erg spannend voor Rayhen en ons was en kwamen de emoties los.

We zijn heel blij dat we bij het kindertehuis zijn geweest en heel waardevol voor nu en voor de toekomst.

Natuurlijk heeft Rayhen bij het afscheid nemen wel even moeilijk gehad maar gelukkig konden we hem hierbij troosten..
De terugreis naar ons hotel heeft hij in mijn armen liggen slapen daar knapte hij van op.
Maar jullie begrijpen dat dit een hele zit voor hem en ons was. Hij moest wel even zijn energie kwijt dus even ballen met papa en een wandeling maken naar het restaurant maakte hem moe voor het slapen gaan.
Inmiddels gaat het klokje door wij gaan ook naar bed ...

Tot een volgende keer..

• 04 Augustus 2016 - 18:06

Anneke Dieudonné:

Wat een bijzondere tijd...... papa en mama van Rayhen....
    Heel veel geluk samen
    Hartelijke groeten
    Anneke Dieudonné

• 04 Augustus 2016 - 18:16

Hilly Redder:

Hoi lieve luitjes,

Dit gaat helemaal goed komen tussen jullie drietjes . wat fijn dat Rayhen niet weer in het tehuis wilde slapen ............

Leuk om jullie zo te mogen volgen .

Geniet van deze mooie periode !

xxx Hilly

• 04 Augustus 2016 - 21:22

Anke Engberts:

Harm en Jeannette,

Wat fijn dat jullie toch naar het tehuis konden waar Rayhen gewoond heeft. Dit zal zeker heel waardevol zijn voor jullie en ook voor hem. Maar ook, wat zal dit alles spanning met zich meebrengen. Ik heb zelf al een hele maandag met spanning rondgelopen, laat staan jullie! Wat fijn dat Rayhen nu toch bij jullie wilde blijven. Een voorzichtig eerste hechtings-lichtpuntje! Het is heel fijn om via dit medium alles een beetje te mogen volgen. Nog een hele fijne tijd tijd in China toegewenst. En natuurlijk ook een fijne verjaardag blew.

Heel veel groetjes van Anke

• 05 Augustus 2016 - 08:13

Roswitha:

Wat ontzettend leuk om jullie te volgen op deze manier!
    Geniet er van met z'n drieën en het is inderdaad heel erg fijn dat Rayhen toch liever bij jullie bleef, wat zal dat een goed gevoel zijn geweest! ;-)

Nog een fijne tijd toegewenst en - ondanks alle emoties en spanningen - geniet er van!

Liefs,
    Roswitha

• 05 Augustus 2016 - 15:47

Lia:

Wat een compliment van Rayhen voor jullie!
    Lekker nu al bij jullie willen blijven.
    Geweldig.
    Geniet samen en probeer alles een plekje te geven.
    Volgens mij wordt dat een heel dik boek.

Roelof en Lia

• 05 Augustus 2016 - 19:12

CenA Te Nijkerk:

Wat een prachtige verhalen. Wij zijn echt blij met de blijden. Gefeliciteerd! Ook met de verjaardag. Nog nooit zo'n mooi kado gehad. Groeten, God zegene jullie verder, nu met z'n drieen.

• 05 Augustus 2016 - 20:59

Gerda De Weert:

We appen wel met elkaar, maar een berichtje achterlaten is ook leuk. We kunnen niet wachten om al jullie verhalen te horen wat jullie meemaken in China. Gelukkig worden we dagelijks op de hoogte gehouden van jullie nieuws. Fijn! Rayhen, de jongens staan te trappelen om je voetbalvriendje te worden :) Je wilt niet weten hoe vaak er wordt gerekend wat de Chinese tijd is...... Heel leuk.
    Liefs,
    Gerda en familie.

• 06 Augustus 2016 - 13:42

Fam. Heikamp:

Hallo Harm en Jeanette,
    Rayhen lijkt ons een pienter en bij de hand ventje. Kijk vriendelijk uit zijn oogjes.
    We zien er naar uit om hem om de deur te zien lopen.
    Geniet saampjes in de vreemde.
    Fam. Heikamp