Welkom in Nederland (op Schiphol) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fam. Talen - WaarBenJij.nu Welkom in Nederland (op Schiphol) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fam. Talen - WaarBenJij.nu

Welkom in Nederland (op Schiphol)

Door: Harm,Jeanette en Rayhen

Blijf op de hoogte en volg Fam.

13 Augustus 2016 | Nederland, Amsterdam

Beste allemaal,

Zaterdag morgen om half 7 gaat bij ons de wekker af.(Nederlandse tijd half 1)
De koffer staan gelukkig al klaar en gedeeltelijk ingepakt wanneer we wakker worden. Dit hebben we vrijdagmiddag al gedaan. Ook voor Rayhen goed om hem vast voor te bereiden dat we gaan vertrekken.
Om 7 uur hebben nog genoten van laatste ontbijt in het hotel.
Om 8 uur vertrokken we samen met de gidsen en het andere gezin in een busje naar het vliegveld van Beiing.
Bij het vliegveld aangekomen zijn we gelijk maar gaan in checken en door de douane gegaan, dit gaf gelukkig geen oponthoud.
Rayhen moest alleen door het douanepoortje armen wijd hij vond dit maar wat leuk.
Na een uurtje wachten bij de gate mochten wij met de kinderen als eerste het vliegtuig in, best wel even spannend. We zaten er best een beetje over in, hoe Rayhen het de 10 vlieguren zou maken.
Natuurlijk hebben we voor de vliegreis veel spelletjes en kleurplaten meegenomen om de tijd te vullen.
En natuurlijk hoop je als ouders dat hij ook een paar uurtjes slaapt, maar daar dacht hij niet aan.

Volgens planning zijn we nederlandse tijd 15.20 geland.
Hè wat een fijn gevoel om weer op Nederlandse bodem te staan.
Harm verzameld de handbagage daarna kunnen we het vliegtuig verlaten.
Van de St.Meiling staan ze ons al te verwelkomen bij de gate.
Vervolgens zijn we eerst naar het toilet gegaan even omkleden en opfrissen, want we moeten tenslotte toch nog wachten op de koffers.
En we willen graag naar de familie toe, die van ver gekomen zijn, om het nieuwe neefje te bewonderen.
Gelukkig hebben we alle koffers en kunnen we door de beveiliging en de klapdeuren, waar we werden verwelkomt door de opa en oma's, tante en ooms en vele neefjes en nichtjes, heel bijzonder en mooi.
Vervolgens zijn we met elkaar naar een restaurantje gegaan waar we een hoekje voor ons zelf kregen om wat te drinken met een gebakje en een traktatie voor de kinderen.
Rayhen stond wel in de belangstelling, dat begrijpen jullie, vele vriendjes en vriendinnetjes stonden hem te observeren terwijl hij vertrouwd bij ons op schoot zat.
Na het drinken zijn we naar huis gegaan,