Overdracht en verblijf van Rayhen op 1 Augustus - Reisverslag uit Nanjing, China van Fam. Talen - WaarBenJij.nu Overdracht en verblijf van Rayhen op 1 Augustus - Reisverslag uit Nanjing, China van Fam. Talen - WaarBenJij.nu

Overdracht en verblijf van Rayhen op 1 Augustus

Door: Harm en Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Fam.

02 Augustus 2016 | China, Nanjing

Beste allemaal,

Het is nu bij ons dinsdag 2 augustus.
Gisteren hadden wij de overdracht om ongeveer half 4 van onze Rayhen op het provinciehuis van Jingsu hier in Nanjing (Nanking).
Het ging allemaal vrij relaxt, Rayhen kwam op een gegeven moment tezamen met begeleidster naar de zaal waar wij vol spanning zaten te wachten.
Gelijk kwam hij al op ons af, zo'n klein en stoer ventje, hij was al goed voorbereid wat er komen zou,dat was te merken want hij zei direct al papa en mama tegen ons, dat was natuurlijk wel heel erg fijn.
Hij was, zoals gezegd, al goed voorbereid, mede omdat wij al tevoren een fotoboekje met ons, ons huis, de omgeving en de familie hadden opgestuurd.
Wij hadden ook een wegwerpfototoestelletje meegestuurd en die hadden ze ook meegenomen, hopelijk hebben de begeleidsters die ook volgeschoten in het kindertehuis, zodat we daar ook beelden van mogen hebben, want het is nog de vraag of we daar ook nog naartoe gaan, misschien wel mogelijk, maar voor Rayhen niet zo verstandig.

Kortom, Rayhen is nu bij ons, hij steelt de show !!

Toen we op de hotelkamer terug waren ging het eerst best, maar op een gegeven moment kreeg hij het te pakken, hij kroop in een hoekje bij de deur, en maar huilen, gelukkig kwam het kamermeisje langs en zij trooste hem met wat onverstaanbare chinese woordjes. daarna ging het weer prima en zijn we ergens wezen eten in een lokaal restaurantje.
Dat vond hij prima, kon goed met z'n eetstokjes overweg en had veel schik.

Terug op de hotelkamer zijn we Rayhen in bad gaan doen.
Dit vond hij heerlijk,hij speelde lekker in bad met een zeilbootje wat we hadden meegenomen.
Daarna slapen natuurlijk (met z'n sportschoentjes aan, en alles wat hij gekregen heeft, tot het flesje water toe, rondom z'n bed), ging aanvankelijk prima, totdat hij half in de nacht papa en mama wakker maakte en hij moest overgeven, weer terug in bed sliep hij weer in en vanmorgen moesten wij hem wakker maken.
De meegebrachte broekjes slobberen om z'n lijfje, bleven nog net hangen, dus dat gaat. Hopelijk gaat hij vanzelf groeien als we straks in Holland zijn,van de hollandse aardappelen.

Vanmorgen weer terug naar het provinciehuis om diverse papieren te tekenen, ook van het kindertehuis waren ze daar. maar toen we vertrokken kreeg Rayhen het weer te kwaad.
Daarna gewandeld in de stad (mega luxe, modern), het ging allemaal prima met ons vrolijk zoontje.
Nu slaapt hij z'n middagdutje en mamma ook, want zij was ook wel moe.

Tot de volgende keer!

• 02 Augustus 2016 - 09:38

Jan En Aartje:

Hallo Harm en Jeanette,

Fijn om te lezen dat het goed gegaan is, en leuk dat Rayhen jullie ook al gelijk papa en mama noemde. Leuke foto's ook van jullie met jullie zoon.

met hartelijke groeten,
    Jan en Aartje

• 02 Augustus 2016 - 10:33

Fam. Mussche:

hallo Harm en Jeanette,

wat fijn dat het zo goed gaat , nu echt papa en mama ,geniet ervan!
    jullie zijn vaak in onze gedachten en gesprekken.

hartelijke groeten van Klaas ,Aaltje , Anne-Marie en Lennard

• 02 Augustus 2016 - 19:17

Ronald En Alinde:

Wat mooi om te lezen dat de overdracht zo goed ging!
    Jullie ventje nu eindelijk bij jullie!
    Het zal vast even wennen zijn, maar gelukkig hebben jullie ruim de tijd om in China aan elkaar te wennen.
    Enne handig dat Rayhen al met stokjes eet, kunnen jullie de kunst misschien wat afkijken;-)
    Wat een mooie foto's van jullie samen! echt een stoer ventje, jullie hebben vast veel bekijks in de provincie..
    Geniet van alles!
    Groetjes van de familie Lier

• 02 Augustus 2016 - 23:01

Alies:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Ik ken jullie niet maar kwam 'toevallig' op jullie blog. 3 jaar geleden hebben wij ook een zoontje van ruim 4 jaar geadopteerd uit China. We wensen jullie een fijne tijd toe met elkaar als gezin in China!

• 03 Augustus 2016 - 13:36

Saskia:

Hoi Harm en Jeanette en Rayhen,

Wat fijn dat jullie eindelijk bij elkaar zijn. En wat ontroerend om jullie verslagen te lezen en de foto's te zien. Hopelijk wen je snel, Rayhen, aan je papa en mama en omgekeerd natuurlijk ook ;-) Mooi om die pretogen te zien van jullie op de foto's.

hartelijke groeten
    Jan en Saskia

• 04 Augustus 2016 - 16:55

Ton, Marijke En Kinderen:

hallo Harm en Jeanette en Rayhen,

Van harte gefeliciteerd met jullie lieve zoon! Geniet maar van deze mooie maar ook indrukwekkende tijd.
    We wensen jullie een goede reis naar huis en hopen elkaar snel te ontmoeten.

groetjes van de Toompjes