Woensdag 10 augustus Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van Fam. Talen - WaarBenJij.nu Woensdag 10 augustus Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van Fam. Talen - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 augustus Zomerpaleis

Door: Harm en Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Fam.

10 Augustus 2016 | China, Peking

Beste familie ,vrienden en bekenden,

Op woensdag zijn we 'vroeg' opgestaan, om 8,00 u. al ontbeten. want we gingen om 9.00 u. met een gehuurd busje naar het zomerpaleis van de keizer .De busrit duurde gelukkig niet zo heel erg lang, maar voor Rayhen wel te ver om wagenziek te worden,maar ook daar hebben we na een paar busritjes opgerekend.
Het zomerpaleis is een buiten verblijf met mooie aangelegde tuinen en watertjes van de keizer en zijn gezellen.
Na een lange wandeling door een overdekte gang (7800 m !) kwamen we bij het haventje, met een "draken" boot zijn we naar de overkant gebracht om vervolgens de wandeling over het verblijf voort te zetten.
Gelukkig hadden we voor Rayhen een buggy bij ons, voor deze excursies een prima oplossing.
Maar natuurlijk loopt hij ook zelf wel eens korte stukjes. Alleen vanmorgen ging er even iets mis, bij het uitstappen van de buggy bleef hij met z'n voetje haken en kwam hij ten val, waarbij hij een flinke bult op zijn hoofd heeft opgelopen. Gelukkig was hij snel te troosten....
Op de terugreis naar ons hotel heeft hij gelukkig lekker even geslapen.
Rond half 2 waren we weer terug in ons hotel.

Verder hebben we met z'n drieën nog een supermarkt bezocht om de water voorraad weer bij te vullen, dit is heel belangrijk met deze warme dagen.

Het zal voor ons vast wel wennen zijn om DV zaterdag weer in het koude Holland te zijn.

• 10 Augustus 2016 - 19:56

Saskia:

Wat klinkt het bijzonder wat jullie daar allemaal meemaken. Is Rayhen al zover wegeweest? Mooi dat jullie elkaar zo kunnen leren kennen. Groet uit Luxemburg van ons Jan, Saskia, Hugo

• 10 Augustus 2016 - 20:42

Jolanda:

Wat leuk om via jullie weblog steeds te lezen hoe het met jullie gaat en wat jullie zoal doen in China!
    Wat zal het vooral heel bijzonder zijn, om alle activiteiten nu met z'n drieën te ondernemen!
    Geniet van deze zo heel bijzondere dagen in China!
    We wensen jullie zaterdag een goede en gezegende terugreis toe.
    Veel hartelijke groetjes, Arno en Jolanda, Jasper - Annelynn

• 10 Augustus 2016 - 21:21

CenA Te Nijkerk:

Niet alleen Rayhen is gevallen, maar ook tante Corrie .Elleboog gebroken, hersenschudding, gekneusde ribben. Verder gaat het wel. Ongeluk in klein hoekje. Mooi dat jullie van de gelegenheid gebruik maken om van alles te zien, wie weet of je hier ooit nog komt. Het schiet al op naar zat. Dat zal wat worden op Schiphol! Goeie reis vast hoor.

• 11 Augustus 2016 - 22:21

Henk En Jentje Kuijers:

Wat hebben wij genoten van de prachtige verhalen! Sinds ik je met het broekje in de hand bij de hema sprak ben je vaak in onze gedachten. Wat had ik later wat uit te leggen aan Marlene!! De kinderen vinden het nu zo interessant dat jullie zo'n lief jongetje ophalen...en nu ze vanavond dit allemaal gezien en (mee) gelezen hebben is het voor hun zo mooi en leerzaam hoe adopteren gaat...prachtig hoe jullie alles doen!
    Geniet deze dagen daar nog en hopelijk verloopt de reis terug voorspoediger.
    Alle goeds voor de komende tijd met jullie drieën en de hartelijke groeten